همگام استراتژی دیجیتال

مدیریت تحول دیجیتال و 7 مهارت لازم برای مدیر تحول کاواک

این روندها ممکن است با سرعت هولناک همه‌گیری ادامه پیدا نکنند، اما بعید است که به مدل‌های پیش از بحران بازگردند. کسب‌وکارها فقط باید لحظه حال را بهتر از رقبای خود بخوانند و به صورت پویا پاسخ دهند. همانطور که کسب‌وکارهای بیشتری متوجه هزینه‌ها و تلاش‌های لازم برای حفظ بخش فناوری اطلاعات خود می‌شوند، و متوجه می‌شوند که انجام صحیح آن تا چه اندازه به کارمندان مجرب و ماهر وابسته است، بیشتر به برون‌سپاری روی می‌آورند. اکنون خرده فروشان در حال ارزیابی «فروش مبتنی بر اشتراک»، بر اساس فناوری اینترنت اشیا (IOT) هستند. این ابزار بر اساس اینترنت اشیا طراحی شده است و دگمه‌ هایی روی آن قرار گرفته‌اند که امکان سفارش دهی مجدد و خودکار هر کالا را فراهم می‌ کنند. دومین نکته این است که با تبادل و انباشت اطلاعات در درون شرکت، هیچ راه حلی برایتان باقی نمی ‌ماند جز اینکه از جدیدترین نوآوری‌ های دیجیتال موجود استفاده کنید.

هدف این ارزیابی اطمینان از این است که محصولات یا خدمات شما ارزش‌های متفاوتی را داراست که رقبای شما ارائه نمی‌کنند. نقاط تمایز، ویژگی‌ها یا مزایایی هستند که برند شما را از رقبا متمایز می‌کند. پیشنهادهای فروش منحصر به فردی (USPs) هستند که دلایل خاصی را به مشتریان ارائه می‌دهند تا برند (خدمات و محصولات) شما را نسبت به رقبا انتخاب کنند. برای اینکه پروژه‌های تحول دیجیتال به اهداف خود برسد باید از سمت مدیران ارشد سازمان پیگیری شود. بهترین حالت، پیگیری از طرف مدیران فناوری اطلاعات با حمایت هیئت مدیره، مدیرعامل یا مدیران ارشد است.

در دسامبر ۲۰۲۳ طی توافقی که با امضای ۳۱ شرکت‌کننده انجام شد، راکتورهای ماژولار کوچک (SMR) ‌می‌توانند برای رفع نیازهای بومی ‌نیرو، مورد استفاده قرار گیرند. این سیستم‌ها در مقایسه با راکتورهای ۱۰۰۰ مگاواتی که در تأسیسات سنتی هسته‌ای یافت ‌می‌شوند، ۲۰ مگاوات، تا ۳۰۰ مگاوات نیرو تولید ‌می‌کنند. بسیاری از کارکنان ممکن است در استفاده از تجهیزات و نرم‌افزارهای جدید ناکارآمد باشند و این امر می‌تواند به استفاده ناقص از ظرفیت‌های بالقوه فناوری‌ها منجر شود. در نتیجه، سازمان‌ها نمی‌توانند از تمامی مزایای فناوری‌های نوین بهره‌برداری کنند. ویدئو مارکتینگ به یکی از پرطرفدارترین روش‌های بازاریابی دیجیتال تبدیل شده است.

رویکردی مبتنی بر همکاری ذینفعان پیرامون ارزشها و اهداف مشترک، انعطاف پذیری در پذیرش تغییرات و بهینه سازی فرآیندها مبتنی بر بازخورد مخاطب/مشتری در سیکلهای تکرار شونده جریان توسعه و تحقق تحول دیجیتال. تحول دیجیتال باید منجر به تغییرات در مدل عملیاتی و تمامی جنبه‌های کسب‌وکار شود، از جمله شیوه‌ کار و مهارت‌ افراد، فرآیندها، و سپس فناوری که برخی آن را با کل مسیر اشتباه می‌گیرند. اگر حتی اکنون نیز فوری به نظر نمی‌رسد، خیلی زودتر از آنچه فکر کنید به یک اولویت حیاتی تبدیل خواهد شد. ترسیم یک استراتژی تحول دیجیتالی موثر که اهداف نهایی کسب و کار شما را مشخص می کند. توانایی کسب و کارها برای رقابت در بازار جهانی، به طور مستقیم تحت تاثیر سرعت اتخاذ فناوری های جدید از سوی آنها قرار دارد.

برخی تولیدکنندگان بزرگ انرژی در این گروه قرار دارند که حضور چین در میان آنها قابل‌توجه است. بازارهای مرزی نیز با ۲۸ کشور عضو، بین حدود ۲ تا ۲۵۰ درصد از مصرف برق را دارند. کشورهایی که در انتهای این گروه قرار ‌می‌گیرند، کاهش چشمگیری در استحکام شبکه‌های بومی‌ را نشان ‌می‌دهد. ایران در صدر این گروه قرار دارد که نشان‌دهنده اقتصاد ناپایدار آن با وابستگی شدید به صادرات نفتی است. کشورهای کمترتوسعه‌یافته (LDC) نیز با ۶۰ کشور عضو، بین نیم تا ۹۶ درصد از مصرف برق را در بر گرفته است.

این برنامه‌ ها به مشتریان این امکان را می دهند تا خریدهای روزانه‌ خود را به راحتی انجام دهند. اولین نکته این است که تولید و توزیع محتوای دیجیتال معمولا ارزان تر از محتوای آنالوگ است. به صورت مشخص، هزینه کمپین‌ های بازاریابی ایمیلی، به مراتب کمتر از کمپین ‌های مبتنی بر محتوای چاپی است. محتوا های بازاریابی سنتی معمولا پای درب منزل مشتریان (داخل صندوق پستی شان) تحویل داده می‌ شوند. در این قالب، اطلاعات در واحدهای گسسته ای از داده ها به نام بیت سازماندهی می شوند که می توانند به طور جداگانه آدرس دهی شوند، معمولا در گروه های چند بیتی به نام بایت. این داده‌های باینری است که رایانه‌ها و بسیاری از دستگاه‌های دارای ظرفیت محاسباتی، مانند دوربین‌های دیجیتال و سمعک‌های دیجیتال، می‌توانند پردازش کنند.

تحول دیجیتال به معنای تغییر و تکامل کسب‌ و کارها از طریق استفاده استراتژیک و هوشمندانه از فناوری‌های جدید و بازنگری در رویکردهای کنونی برای بهبود عملکرد، افزایش کارایی و ایجاد ارزش جدید در کسب‌ و کارها است. موثرترین استراتژی دیجیتال مارکتینگ، استراتژی است که با برند، مخاطبان و اهداف کمپین شما همسو باشد. گزینه های بسیار دیگری نیز وجود دارد، و برندها اغلب چندین رویکرد را در استراتژی کلی بازاریابی دیجیتال خود ترکیب می کنند. بازاریابی موبایلی شامل بهینه‌سازی تلاش‌های بازاریابی برای دستگاه‌های تلفن همراه، از جمله وب‌سایت‌ها، برنامه‌ها و تبلیغات هدفمند موبایلی است. با افزایش استفاده از تلفن های هوشمند، برای کسب و کارها مهم است که استراتژی بازاریابی تلفن همراه داشته باشند.

اما نمی تواند چگونگی عملکرد خود یا آنچه که به ذینفعان ارائه می‌دهد را متحول کند. شرکت پیتزا دومینو با راه‌ اندازی خدمات نوآورانه مبتنی بر فناوری، مانند ردیاب دومینو و فناوری‌های موبایل، خدمات خود را برای عصر دیجیتال متحول کرد. این فناوری شامل استفاده از یادگیری ماشین، هوش مصنوعی، اتوماسیون فرآیندهای روباتیک (RPA) و مدیریت فرآیندهای تجاری برای مقیاس‌ گذاری اتوماسیون در سراسر سازمان است. قبل از تصمیم گیری در مورد استراتژی بازاریابی دیجیتال، اهداف کوتاه مدت و بلند مدت خود را مشخص و مستند کنید. بعد از اینکه در مورد استراتژی خود تصمیم گرفتید، اهداف خاص را ترسیم و مستند کنید تا بدانید که آیا استراتژی شما کار می کند یا خیر. اطمینان حاصل کنید که اهداف و اهداف شما هوشمند (مشخص، قابل اندازه گیری، قابل دستیابی، مرتبط و به موقع) هستند.

برای خریداران، آنها یک اپلیکیشن موبایل با محوریت مصرف‌کننده توسعه داده‌اند که کتابچه‌های راهنمای ساخت لگو را به صورت آنلاین در دسترس قرار می‌دهد که تاکنون ۷۹ میلیون بار دانلود شده است. تلاش‌های تحول دیجیتال به‌طور فزاینده‌ای به دستور کار پایداری متصل خواهند شد، زیرا سازمان‌ها از فناوری‌های پیشرفته برای ترویج مسئولیت زیست‌محیطی و کاهش انتشار کربن استفاده می‌کنند. وال‌مارت به منظور رقابت با غول‌هایی مانند آمازون، اقدام به معرفی خدماتی نظیر سفارش آنلاین و تحویل دیجیتال کرده است. این فروشگاه با ارائه قابلیت سفارش صوتی، به مشتریان این امکان را می‌دهد که به راحتی از هر مکانی خرید کنند و از دستگاه‌های فرمان صوتی برای انجام این کار بهره‌مند شوند. تحولات جدید در روابط بین‌الملل نشان‌دهنده تغییراتی در نظم جهانی است که فناوری به عنوان محور اصلی این رقابت و درگیری‌ها مطرح می‌شود.

بنابراین سوئیس بیش از ۱۷۷ تن و کنیا بیش از ۱۷۸ تن به ازای هر GDP را نشان می‌دهد. در چهار قسمت بعدی هریک از مراحل قطب نمای تحول دیجیتال به صورت مشروح معرفی خواهد شد. این نقش شامل ترکیب سیستم‌های مختلف برای اطمینان از عملکرد هماهنگ آن‌ها در سازمان است. وظیفه آن‌ها مدیریت متدلوژی چابک و اطمینان از اجرای روان پروژه‌های فناوری در سازمان است. این پلتفرم‌ها به کارکنان و مشتریان اجازه می‌دهند تا کارها را در هر مکان و هر زمان انجام دهند.

برای مثال، بسیاری از شرکت‌ها به مدل‌های اقتصاد اشتراکی و مدل‌های مبتنی بر اشتراک روی آورده‌اند. به عنوان مثال، یک سازمان ممکن است صرفاً بر روی هدف تغییر یک فرآیند تجاری تمرکز کند، مثلاً حذف فعالیت‌های اضافی یا خودکار سازی فرآیندهای دستی برای جلوگیری از اشتباهات ورود داده. تغییر یک فرآیند تجاری که توسط فناوری‌های دیجیتال تقویت شده است، بهره ‌وری و سرعت کسب‌ و کار را افزایش می‌دهد. دیجیتالی شدن بیشتر به فرآیند تبدیل فعالیت‌ها به دیجیتال و بهبود کارایی مربوط می‌شود، در حالی که تحول دیجیتال به تغییرات اساسی و گسترده در نحوه عملکرد و استراتژی‌های کسب ‌و کارها اشاره دارد. این فرآیند شامل تغییرات فناوری، فرآیندهای کسب‌ و کار، مدل‌های سازمانی و بهبود تجربه کاربر نهایی با ارائه آموزش‌های بهتر، انتقال داده‌ها به خدمات ابری، استفاده از هوش مصنوعی و بسیاری موارد دیگر است.

برای اندازه‌گیری و ارزیابی تأثیر تحول دیجیتال، باید داده‌ها را از منابع مختلف جمع‌آوری و تجزیه‌وتحلیل کنید. برای جمع‌آوری داده‌ها می‌توانید از منابعی مانند سیستم‌های داخلی، پلتفرم‌های خارجی، بازخورد مشتری، تحقیقات بازار و معیارهای صنعت استفاده کنید. شما باید از ابزارها و روش‌های تجزیه و تحلیلی استفاده کنید که به شما در بهبود ابتکارات و نتایج تحول دیجیتالی شما کمک می‌کند. همچنین باید یک چارچوب حاکمیت داده ایجاد کنید که کیفیت، امنیت و انطباق داده‌های شما را تضمین کند. در پاسخ به سئوال تحول دیجیتال چیست؟ باید گفت که تعاریف مختلفی از سوی پژوهشگران این حوزه ارائه شده است.

پذیرش فناوری‌های جدید می‌تواند به‌طور قابل توجهی رقابت‌پذیری سازمان‌ها را افزایش دهد، اما بسیاری از کسب‌وکارها، به‌ویژه سازمان‌های متوسط، با موانع متعددی در این زمینه مواجه هستند. این موانع می‌توانند به دلایل مختلفی مرتبط باشند که در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره می‌شود. این تغییرات بر اهداف تحول دیجیتال و ابزارهای دستیابی به این اهداف تأثیر خواهد. در نهایت، تحول دیجیتال یک فرآیند مستمر است و سازمان‌ها باید به طور مداوم استراتژی‌های خود را بررسی و به روزرسانی کنند تا در دنیای دیجیتال پایدار و موفق باقی بمانند. استفاده گسترده از فناوری‌های بدون تماس، افزایش تمایل به سیستم‌های خودکار و ایجاد پلتفرم‌های تجارت الکترونیک، از جمله تغییراتی بودند که در دوران این پاندمی به وجود آمدند.

فرآیند استفاده از فناوری‌های دیجیتال برای تغییرات بنیادین در نحوه‌ی عملکرد، ارائه‌ی خدمات و تعامل با مشتریان در سازمان‌هاست. این مفهوم فراتر از استفاده ساده از ابزارهای دیجیتال است و به معنای بازنگری در استراتژی‌ها، مدل‌های کسب‌وکار و فرهنگ سازمانی به کمک فناوری می‌باشد. در آخر، کسب و کار شما می‌تواند نتایج مربوط به تغییر و تحولات دیجیتال را مشاهده نماید. در این مرحله شما باید به بررسی نتایج پرداخته و اطمینان حاصل کنید که مسیر حرکت تحولات دیجیتال در کسب و کار شما رو به جلو و مطابق با استراتژی تحول دیجیتال تبیین شده پیش می‌رود. همچنین لازم است مشکلات و چالش‌های احتمالی را هم شناسایی کرده و تلاش کنید با توجه به اهداف کسب و کارتان، آنها را به بهترین نحو ممکن برطرف نمایید. همانطور که پیش‌تر نیز اشاره شد، اولین و اصلی‌ترین مشکلی که افراد مختلف در سرتاسر جهان درباره بحث دیجیتالی شدن و تدوین استراتژی تحول دیجیتال کسب و کار خود دارند، نداشتن درک درست از معنا و مفهوم آن است.

پرداخت صورتحساب ‌ها، و انتقال مستقیم پول به دوستان و اعضای خانواده از طریق این سیستم‌ ها انجام می شوند. کنار هم قرار گرفتن گوشی ‌های هوشمند همیشه در دسترس، سیستم های پرداخت الکترونیکی و اپلیکیشن های طراحی شده با هدف تطبیق فوری تقاضا (مصرف کنندگان) و عرضه (متخصصان دیجیتال)؛ جهان نوینی را به وجود آورده است. در چنین جهانی هر چیزی که اراده بکنید با چند کلیک و در کسری از ثانیه در اختیارتان خواهد بود. دریافت اخبار، سرگرمی، تعاملات برند، و ارتباطات بین فردی همگی از طریق رسانه ‌های اجتماعی انجام می ‌شوند. موسسه‌ پرایس واترهاوس کوپرز اخیرا متوجه شده است که 78 درصد مصرف کنندگان، در حین خرید تحت تأثیر رسانه ‌های اجتماعی هستند.

تحول دیجیتال هم تجربه خرده فروشی در فروشگاه های سنتی را متحول ساخته است، و هم آغازگر عصر تجارت الکترونیک بوده است. فروشندگان تیم های فروش یکی از گروه ‌هایی هستند که به طور مشخص از دسترسی به داده های بیشتر و با کیفیت ‌تر نفع می‌ برند. با توجه به بازخورد مشتریان و پذیرش دنیای دیجیتال، دومینو پیتزا توانست به عنوان بزرگترین شرکت پیتزای جهان شناخته شود و رقیب قدیمی خود، پیتزا هات را پشت سر بگذارد. بنابراین، جای تعجب نیست که امروزه چهار پنجم فروش دومینو از طریق کانال‌های دیجیتال انجام می‌‌شود. همچنین فولکس‌ واگن برای توسعه‌ سریع آخرین فناوری‌ها تا رسیدن به مرحله‌ بلوغ بازار و افزایش حجم تولید، با شرکت‌های چینی سرمایه‌گذاری مشترک انجام می‌دهد. در آینده، سازمان‌ها به‌طور فزاینده‌ای فرهنگی مبتنی بر داده را قبول خواهند کرد که حداکثر استفاده از تحلیل‌ها را برای تأثیرگذاری بر فرآیندهای تصمیم‌گیری در تمام سطوح به کار می‌گیرد.

هرماه تعداد حملات سایبری در دنیا به ۱۰۰ میلیون حمله هم می‌رسد که شامل تروجان‌ها، باج‌افزارها و کاوشگرهای ساده سرقت اطلاعات قدیمی و… است. با رشد داده‌ها گسترش سطوح حمله، تقاضاهای جدی‌تری برای امنیت سایبری افزایش می‌یابد. استانداردهای NIST ۸۰۰-۵۳ مدت‌هاست به‌عنوان استانداردهای هنجاری امنیت سایبری در آمریکا دنبال می‌شود. شبکه‌های برق به‌طور پیوسته بین یک تا بیش از ۱۰۰۰ وات برای هر نفر فراهم ‌می‌کنند و بیش از ۵۰ کشور، ۳ درصد یا کمتر از میانگین برق مصرفی هر نفر را در اتحادیه اروپا تولید ‌می‌کنند. بیش از ۱۰۰ کشور کمتر از ۲۰ درصد متوسط نیاز برق اتحادیه اروپا را تولید ‌می‌کنند.

تحول دیجیتال سازمانی به‌عنوان یک نوآوری در دنیای کسب‌وکار، نقش اساسی و تعیین‌کننده‌ای در تحول و پیشرفت سازمان‌ها ایفا کرده است. در دهه‌های اخیر، با گسترش اینترنت و ظهور پایگاه‌های داده سازمانی، رفتارهای تجاری و ارتباطات با بازار به‌طور چشمگیری تغییر کرده است. این تحولات، موجی از تعاملات مستقل و پیوسته را میان آژانس‌ها و ابزارهای محاسباتی به وجود آورده است که به نوبه خود چالش‌هایی را در طراحی و ارائه سیستم‌های اطلاعاتی پیش روی ما قرار می‌دهد. تحول دیجیتال سازمانی به عنوان یک مفهوم نوظهور در عرصه مدیریت، به طور قابل توجهی بر نحوه برنامه‌ریزی استراتژیک تأثیر گذاشته است. این تحول نه تنها به تغییر در فرآیندهای داخلی سازمان‌ها منجر می‌شود، بلکه به بازنگری در ابزارها و رویکردهای مدیریت استراتژیک نیز نیاز دارد.

این تحولات دیجیتال روابط صمیمانه ‌تری را با مشتریان برقرار نموده ‌اند و موجب توانمندی بیشتر کارکنان تمامی صنایع شده‌ اند. برای دیگری می تواند به معنای استفاده از هوش مصنوعی یا یادگیری ماشینی برای آموزش یک الگوریتم جدید باشد. به همین علت اکنون هزاران شرکت وجود دارند که محصولی به عنوان ابزار یا راهکاری برای سرعت بخشیدن به فرآیندها و دیجیتالی کردن آنها ارائه می دهند. وظیفه اصلی این محصولات افزودن ارزش به یک کسب و کار به هر نوع یا شکلی و با تغییر بخشی از عملکرد آنهاست. زمانی می توان مدعی این تحول شد که فناوری های تحول آفرین بتوانند مدل های کسب‌ و کار، تجربه های ذی نفعان مانند مشتریان و کارکنان و فرآیندهای عملیاتی کسب و کار را به نحو مطلوبی زیر و رو کرده باشند. جرج وسترمن، پژوهشگر برجسته دانشگاه ام.آی.تی، تحول دیجیتال را به مثابه تبدیل کرم ابریشمِ سازمان به پروانه می داند و نه تبدیل آن به تنها یک کرم ابریشمِ سریع تر.

کسب‌وکارها باید از تکنولوژی به منظور بهبود رضایت مشتریان، افزایش بهره‌وری و تقویت تجربه مشتری استفاده کنند. لازم به ذکر است که شکل‌گیری تجربه مشتری واحد و یکپارچه مابین نقاط تماس دیجیتال (Digital) و واقعی (Physical) کلید ساختن وفاداری به برند است. استراتژی‌های دیجیتال باید به‌صورت یکپارچه براساس چشم‌انداز و اهداف دیجیتال، تدوین گردند. طراحی یک پورتفلیو از استراتژی‌های تهاجمی و تدافعی نسبت به دیجیتالی شدن، بهترین رویکرد برای به‌کارگیری استراتژی‌های دیجیتال است. در پورتفلیوی مناسب، میان نیاز به ایجاد بهبود مدل کسب‌وکار در کوتاه‌مدت و متحول ساختن آن در بلندمدت تعادل و توازن برقرار است. همچنین استراتژی‌ها باید دارای افق زمانی و ریسکی متفاوت باشند و با توجه به چالش‌ها و موانع مسیر انتخاب و در پورتفلیو قرار گیرند.

در چنین شرایطی، شرکت‌ های خدمات رسان باید راهکارهای خود را به صورت دائمی (24 ساعته/ 7 روز هفته) روی کانال ارتباطی مورد علاقه‌ مشتریان ارائه کنند. از طرفی دیگر، وضعیت فعلی، فرصت‌ های بیشتری را برای جلب رضایت خریداران و موفقیت تجاری گسترده تر فراهم نموده است. در عصر دیجیتال، خدمات رسانی به مشتری، و باورهای ما نسبت به نقاط شروع و پایان خدمات، مثل سایر حوزه‌ های کسب و کار، یا حتی بیشتر از آنها متحول شده اند. این اپلیکیشن ها خدماتی همچون استخدام کارگر یا کرایه‌ خودرو را برای شهروندان پرمشغله ممکن می‌ ساختند. سیستم‌ های هوش مصنوعی برای زیر و رو کردن انبوهی از داده‌ ها و کشف الگوهای کاربردی به شدت مفید هستند.

همچنین، راه‌حل‌های اتوماسیون بازاریابی و شخصی‌سازی بر اساس استراتژی‌های بازاریابی و مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) نیز از جمله ابزارهای کلیدی در این عرصه محسوب می‌شوند. مدیران و کارآفرینان همیشه به دنبال راهکارهایی هستند که آنها را در پیشی گرفتن از رقبا یاری کند. مدیریت استراتژیک به سازمان‌ها این امکان را می‌دهد که از فرصت‌ها و چالش‌ها آگاه شوند و استراتژی‌های مؤثری برای رسیدن به قلعه ی هدف خود تعیین کنند. برخی کارکنان به دلیل عدم تمایل به یادگیری فناوری‌های جدید یا احساس ناامنی ناشی از تغییرات، از پذیرش این فناوری‌ها خودداری می‌کنند. این مقاومت می‌تواند به‌طور قابل توجهی بر فرآیند نوآوری در سازمان تأثیر بگذارد.

OKRها یک چارچوب تعیین هدف هستند که به سازمانها کمک می کند تا اهداف را تعریف کرده و نتایج آنها را از طریق نتایج کلیدی قابل اندازه گیری پیگیری کنند. جمع‌آوری بازخورد قبل از مرحله تولید یا توسعه کامل، هزینه‌های توسعه و زمان تحویل را به حداقل می‌رساند، و از طرف دیگر مشتریان و مخاطبین با تعهد مالی، ارزشمندترین بازخورد را به شما ارائه می‌دهند. علیرغم تمامی ناشناخته‌ها یک چیز کاملا واضح است؛ سازگاری با فضای جدید کسب‌وکار نیازمند یک استراتژی منعطف است. سیستم‌ های دیجیتال فرایند خرید آنها را بررسی می‌ کنند، و روندهای رفتاری مصرف کننده‌ ها را شناسایی می ‌کنند. اطلاعات مشتریان آنها با اطلاعات سیستم‌ های خرید/ موجودی ترکیب می ‌شوند، و برنامه‌ های اختصاصی همچون ارسال ایمیل یا پیامک، برای تکمیل سفر مشتری طراحی می ‌شوند.

بسیاری از بخش‌ها، از جمله خدمات مالی، تولید، حمل و نقل و خرده‌فروشی، به‌طور مداوم به ارزیابی استفاده عملیاتی از فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) وابسته‌اند. با این حال، ارزیابی این توانایی‌ها و مزایای مرتبط با آن‌ها فرایندی پیچیده است که هنوز توافقی در مورد روش‌های ایده‌آل ارزیابی وجود ندارد. در سال ۱۴۰۳ ، برندهایی که از این فناوری‌ها به طور موثر استفاده می‌کنند، شاهد مزایای قابل توجهی خواهند بود. در برخی شرکت‌ها، این مسئولیت بر عهده مدیر دیجیتال (CDO) است یا فردی به ‌طور خاص برای این پروژه استخدام می‌شود. در برخی موارد دیگر، این مسئولیت ممکن است بر عهده مدیر ارشد فناوری اطلاعات (CIO)، مدیر ارشد فناوری (CTO) یا مدیر ارشد عملیات (COO) باشد که در کنار وظایف دیگرشان، هدایت پروژه تحول دیجیتال را نیز برعهده دارند. در این فرآیند، مدیران اجرایی باید توانایی‌های فعلی سازمان را، از مهارت‌های کارکنان گرفته تا زیرساخت فناوری موجود، ارزیابی کنند و برنامه‌ای برای کسب توانایی‌های اضافی مورد نیاز تدوین کنند.

OKR ها می توانند بطور مکرر نسبت به KPIها تنظیم شوند و به سازمانها اجازه میدهند تا بر اساس شرایط متغیر یا بینشهای بدست آمده در طول فرآیند تحول، استراتژیهای خود را بهینه کنند. آنها تصویر روشنی از اینکه سازمان چگونه در برابر معیارها و اهداف تعیین شده عمل می کند، ارائه می دهند. پذیرش انعطاف پذیری و پاسخگویی به تغییرات، که امکان سازگاری سریع در استراتژی و عملیات را فراهم می کند. کارکنانی که برمی‌گردند از نظر جسمی، ذهنی، عاطفی و اجتماعی نسبت به قبل از سلامت کمتری برخوردار خواهند بود. تاکنون چیزی به جز جنگ، چنین تأثیری بر سرمایه انسانی و توسعه اجتماعی نداشته است؛ تاثیراتی مانند اختلال در تحصیل، تأثیر بر ازدواج، جابجایی افراد به مشاغل جدید. تمام تحولات دیجیتال با جایگزینی روش ‌های آنالوگ با روش ‌های دیجیتال آغاز می‌ شوند.

تشویق به آزمایش، ریسک پذیری و یادگیری مداوم برای ایجاد محیطی که در آن نوآوری شکوفا شود. ایجاد یک چشم‌انداز و استراتژی روشن، و بازبینی و اطلاع رسانی منظم آن با استفاده از رویکرد SMART - یعنی اهداف و اقدامات مشخص، قابل اندازه‌گیری، قابل دستیابی، مرتبط و محدود به زمان باشند. این سیستم ‌ها به چندین حساب بانکی متصل شدند، و کارت های اعتباری را به رسمیت شناختند. در بیان معنی و مفهوم تحول می توان گفت که؛ «تحول، همان اصلاح و یا بهبود نیست.» در واقع «تحول» یعنی تغییرِ بزرگ و شگرف، به بیان دیگر «تحول» تغییرِ در ماهیت و منطق یک پدیده است. بنابراین تحول، بیشتر به ریشه ها و ساقه ها می پردازد و باید «ساختارشکنی» اتفاق بیفتد، ولی «اصلاح و بهبود» یا «تغییر»، به شاخ ‌و‌ برگ ها می پردازد. ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

دیجیتال مارکتینگ یک اصطلاح چتر برای بازاریابی است که در فضای آنلاین و دیجیتال انجام می شود. بازاریابان باهوش محتوایی را ایجاد می کنند که برای چندین شخصیت کاربر در تمام مراحل قیف فروش ایده آل است. به عنوان مثال، کاربری که از برند شما بی اطلاع است و وب سایت شما را از طریق جستجوی ارگانیک یافته است، نسبت به مشتری احتمالی که تقریباً آماده خرید است، به محتوای متفاوتی نیاز دارد. شما باید سفرهای خریداران خود را درک کنید و محتوای منحصر به فردی ارائه دهید که نیازهای آنها را در هر مرحله برطرف کند. چشم‌انداز کسب‌وکار بطور مداوم و همیشگی در حال تغییر است، و شرکت‌های باید به سرعت قابلیت تغییر و سازگار شدن با شرایط جدید را داشته باشند.

در سال ۱۴۰۳ ، استفاده از ویدیو برای جذب مخاطبان و انتقال پیام برند اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. در دنیای امروزی، تجربه مشتری به یکی از مهم‌ترین عوامل تصمیم‌گیری مشتریان تبدیل شده است. ارائه تجربه مشتری عالی، به حفظ مشتریان وفادار و جذب مشتریان جدید کمک می‌کند. امروزه، اکثر افراد از طریق دستگاه‌های تلفن همراه خود به اینترنت دسترسی پیدا می‌کنند. در سال ۱۴۰۳ ، بهینه‌سازی وبسایت و استراتژی‌ های بازاریابی شما برای موبایل از اهمیت حیاتی برخوردار خواهد بود. در دنیای پویای دیجیتال مارکتینگ، همگام شدن با جدیدترین روندها و استراتژی‌ها برای دستیابی به موفقیت امری ضروری است.

این ابزارها کار شناسایی نیازهای مشتری، ادغام کانال ‌های رسانه ‌های اجتماعی در گردش کارهای خدماتی و سنجش احساسات و تبلیغات برند روی رسانه های اجتماعی مختلف را آسان می ‌کنند. به همین دلیل، هر تحول دیجیتال موفقی به یک «استراتژی فروش اجتماعی» نیاز دارد. فروشندگان زیرک به کمک این بستر دیجیتال منحصر به فرد به انبوهی از فرصت‌ ها دسترسی پیدا می‌کنند. آنها این فرصت را خواهند داشت که با مشتریان جدید و بلندمدت ارتباط برقرار کنند و روابطشان را تقویت کنند. به طور کلی تحولات دیجیتالی نحوه رویکرد شرکت ها به خدمات مشتری را تغییر داده است.

جالب است که بررسی کنیم که چگونه شرکت‌های غول‌پیکر به خوبی از ابزارهای تحول دیجیتال در استراتژی‌های خود استفاده می‌کنند. ادغام مستمر فناوری‌های AI و اتوماسیون به بهبود کارایی‌های عملیاتی کمک خواهد کرد و هزینه‌ها را کاهش و فرآیندها را در سراسر سازمان‌ها ساده می‌کند. دسترسی‌های سیار، داده‌ها را در حوزه‌های کلیدی زیرساخت دیجیتال فراهم ‌می‌کنند. از این رو، میانگین جهانی دسترسی‌های سیار تلفن همراه از ۱۰۰ درصد فراتر رفته است به‌طوری که بیش از یک اشتراک برای هر نفر وجود دارد. براساس داده‌های اتحادیه بین‌المللی مخابرات و مجمع جهانی اقتصاد، تقریبا ۱۰۰ کشور بیش از یک اشتراک تلفن همراه برای هر نفر دارند که دسترسی‌های سیار در ۱۵ کشور به ۱۵۰ درصد یا بالاتر ‌می‌رسد.


خرید دوره آموزش سئو کلاه خاکستری