سئو در یوتیوب چیست
سئوی یوتیوب: چطور ویدیوها را برای جستجو در یوتیوب بهینه کنیم؟ رادزاد
اگر صاحب یک سایت یا صفحات مجازی هستید، استفاده از ویدئو در سایت یا صفحات مجازیتان هم میتواند یک روش تبلیغاتی خوب باشد. در یوتیوب، داشتن نرخ کلیک بالا به این معنی است که ویدیوی شما با کلمه کلیدی مورد جستجوی کاربر مرتبط بوده است. مشارکت کاربران از طریق المان هایی مثل نظرات، لایک و اشتراک گذاری باعث می شود که رتبه کانال شما افزایش یابد. گوگل به میزان مشارکت بازدید کنندگان با محتوای شما توجه می کنند. سعی کنید مخاطبان را به نوشتن نظرات، لایک کردن یا اشتراک گذاری تشویق کنید و نتایج را به پاسخ دادن به نظرات آن ها اختصاص دهید.
میتوانید برای کاربران و بازدیدکنندگان سایت خود بنویسید و میتوانید برای موتورهای جستجو بنویسید. یعنی شرایطی که در آن تولیدکنندگان محتوا از ویدیوهای خود درآمد کسب میکنند. لینکهای قابل کلیک که در ویدیو قرار داده میشوند و میتوانند کاربران را به محتوای مرتبط هدایت کنند. زمانی که با نظر دهندگان وارد تعامل می شوید، می توانید چیزهای زیادی که در مورد مخاطب با ارزش خود نمی دانید را یاد بگیرید. سعی کنید کارهای آن ها را بررسی کرده و متوجه شوید که چطور رتبه گرفته اند، از چه محتواهایی استفاده کرده اند و چطور توانسته اند بازدید خود را افزایش دهند.
حتماً مناسب ترین زیرمجموعه را برای ویدیوی خود انتخاب کنید تا مطمئن شوید که در نتایج جستجو برای بینندگانی که به دنبال انواع خاصی از محتوا هستند ظاهر می شود. از ظرفی الگوریتم یوتیوب یک سیستم توصیه مبتنی بر هوش مصنوعی است که برای قرار دادن بهترین و جذاب ترین محتوا در مقابل کاربران یوتیوب طراحی شده. الگوریتم یوتیوب برای درک اولویت کاربران به طور مداوم در حال تغییر است. نمایش در بهترین نتایج جستجوی YouTube (و Google) به این معنی است که محتوای شما در مقابل رقبای شما بیشتر دیده می شود. این مزیت رقابتی می تواند به شما کمک کند جایگاه خود را مستحکم کنید. درسته این کار خسته کننده و حوصله سر بر به نظر میرسد ولی با این کار یوتیوب و موتورهای جستجو درک بهتری از ویدیوی شما خواهند داشت.
برای داشتن یک تجربه خوب در یوتیوب، کاربران باید بتوانند به راحتی ویدیوهای مورد علاقه خود را پیدا کنند. بنابراین، یوتیوب الگوریتمی ایجاد کرد که قادر به رتبه بندی بهترین محتوا برای هر جستجو است. مابقی آن وقتی برای کاربران به نمایش در میآید که بر روی گزینه “show more” کلیک کنند. به همین دلیل پیشنهاد ما به شما این است که در همان چند کلمه اول دیسکریپشن، از ارائه اطلاعات کاربردی همچون CTAها و یا لینکهای ضروری استفاده کنید. تلاش کنید که در عنوان و توضیحات کمی از کلمات کلیدی مناسب استفاده کنید. اما در این کار زیاده روی نکنید، چراکه متن شما در اسپم قرار خواهد گرفت.
از بین هر ۱۰ ویدئو که در جستجوی گوگل نشان داده میشود، 9 مورد آن مربوط به یوتیوب است. تصاویر بندانگشتی یا همان Thumbnails اولین چیزی است که کاربر از ویدئو می بیند و نقش مهمی در جذب کلیک دارند. یک تصویر بندانگشتی جذاب و حرفه ای که نمایانگر محتوای ویدئو باشد، می تواند به افزایش نرخ کلیک (CTR) کمک کند. استفاده از متن های برجسته، رنگ های متضاد و تصاویر باکیفیت در طراحی Thumbnails توصیه می شود. این تصاویر نه تنها برای جلب توجه کاربران، بلکه برای افزایش تعامل با الگوریتم یوتیوب نیز حیاتی هستند.
کاری که الگوریتم یوتیوب می خواهد انجام دهد این است که مرتبط ترین و مفیدترین ویدیوهای یوتیوب را به بینندگان نشان دهد. شما میتوانید از طریق تحلیل دادههای یوتیوب خود معیارهایی مثل افزایش بازدید، واچ تایم، نرخ کلیک و تعداد سابسکرایبرها را به راحتی بررسی کنید. نظرات یکی از بخشهاییست که باعث دیده شدن ویدیوی شما میشود و جز فاکتورهای اصلی سئو یوتیوب به حساب میآید. این فاکتورها از مهمترین سیگنالهاییست که در سئو یوتیوب برای نتایج جستجو مورد بررسی قرار میگیرند. الگوریتم سئو یوتیوب زمانی که موضوع جستجو خبری، سیاسی یا پزشکی و علمی باشد، در نتایج کانالهایی با اعتبار بالاتر را نشان میدهد. یکی از ابزارهای کلیدی تعامل با مخاطب، استفاده مستمر از روشهایی است که او را به سابسکرایب کردن یا پیشنهاد چنل به دوستان ترغیب میکند.
میتونی به صورت دستی برچسب زمانی اضافه کنی یا با YouTube Studio برچسبهای خودکار ویدیو رو اضافه و ویرایش کنی. همچنین میتونی استراتژیها و ابزارهای خودکارسازی یوتیوب مختلفی رو برای سریعتر کردن این فرآیند بررسی کنی. برای پیدا کردن زمان تماشای مناسب برای مخاطبت، سعی کن ویدیوهایی با طولهای مختلف بسازی. بعد، یک تحلیل سریع از زمان تماشا، میانگین مدت بازدید و نگهداشت مخاطب برای هر ویدیو انجام بده و استراتژیت رو تنظیم کن. نه تنها عنوان کوتاه و توصیفیه، بلکه توضیحات پلیلیست شامل کلمات کلیدی مرتبط مثل “کلاسهای یوگای 10 دقیقهای”، “تمرینات یوگای صبحگاهی 10 دقیقهای” و “کلاسهای یوگای قبل از خواب” هست. اینجا تصویر بندانگشتیهای ویدیو از کانال یوتیوب HubSpot رو میبینی.
اگر چه به نظر نمیرسد تاکید بر اهمیت SEO چندان ضروری باشد، اما بد نیست مروری به برخی آمارهای منتشر شده درباره موتورهای جستجو داشته باشیم. بلکه هدف اصلی ما، آشنایی دوستان متممی با کلیات SEO و برخی از پایهایترین تکنیک های سئو است. تا هم بتوانند کارهای ساده و اولیهی سئو برای سایت یا وبلاگ خود را مدیریت کنند و هم در صورت علاقه، مسیری برای مطالعه و یادگیری بیشتر سئو پیش روی آنها ترسیم شود. سئو یکی از زیرمجموعههای دیجیتال مارکتینگ است که اگر در فضای آنلاین فعالیت داشته باشید یا به موضوعات مرتبط با آن علاقمند باشید، ناگزیر هستید برای یادگیری آن وقت بگذارید. تکنیکهایی خلاقانه برای تشویق کاربران به لایک، کامنت، اشتراکگذاری یا تعامل بیشتر با ویدیو است.
گاهی اوقات یوتیوب ممکن است ویدیوهایی را توصیه کند که به علایق شما مرتبط نیستند یا کیفیت بالایی ندارند. اگر ویدیویی را مشاهده کردید که به آن علاقه ندارید، میتوانید روی دکمه «علاقهمند نیستم» کلیک کنید تا به YouTube در بهبود پیشنهادات خود برای شما کمک کند. ویدیوهایی که در جستجوها یا پیشنهادات بالاترین موقعیت را دارند، ممکن است بیشتر تماشا شوند. افزایش تعداد بازدید و زمان تماشا باعث بهبود عملکرد ویدیوهای شما در الگوریتم یوتیوب میشود. یادآوری میکنیم که اگر کسبوکاری دارید و بهدنبال درآمد بیشتر هستید، حتما یک سایت اصولی راهاندازی کنید.
برای مثال، اگر در حال تبلیغ یک محصول هستید، ارائه اطلاعات شفاف و بیطرفانه میتواند نرخ تبدیل شما را افزایش دهد. کاربران معمولا به نقدهایی که صادقانه و کاربردی هستند، بیشتر اعتماد میکنند. نوشتن برای موتورهای جستجو به معنای تنظیم متنهای بیمعنی، تزریق بیخاصیت کلمات کلیدی در متنها، ارائهی لینکهای بدون کاربرد، وادار کردن کاربران به کلیک و کارهایی از این دست بود. یک صفحه اختصاصی در یوتیوب است که افراد میتوانند ویدیوهای خود را در آن منتشر و مدیریت کنند. هر کانال به یک حساب گوگل وصل است و محلی برای نمایش تمام محتوای ویدیویی صاحب کانال است.
برای پیدا کردن کلمات کلیدی می توانید از ابزارGoogle Keyword Planner استفاده کنید. سعی کنید کلماتی را انتخاب کنید که خاص و در عین حال میزان جستجوی آن حداقل 300 بار در ماه باشد. برای کیورد ریسرچ و سئو ویدئو وارد صفحه اصلی یوتیوب شوید و کلمه کلیدی خود را سرچ کنید. تمامی عباراتی که در این باکس نمایش داده میشود پرتکرار ترین کلید واژه های موضوع شما هستند.این کار باعث میشود که شما به راحتی بتوانید کلید واژهها و جملات پرسرچ را در یوتیوب پیدا کنید. اگر ویدئو مربوط به محصول است بهتر است لینکی به صفحه خرید محصول بدهید چون اکثر خریداران از طریق ویدئو، جذب میشوند.
مغازهای برای فروش محصول نمیخواهید و با استفاده از شبکه اجتماعی و سایت میتوانید محصولات و خدمات را تبلیغ کرده و پورسانت دریافت کنید. برای یافتن نمونههایی از ارائۀ کد تخفیف تأثیرگذار و هدفمند برای جذب مشتری و بهبود نرخ کلیک، میتوانید به مقالۀ «پیامک تخفیف جذاب» مراجعه نمایید. برای محاسبۀ هر کلیک از سمت مخاطبان، روی لینکهای تبلیغاتیتان، سرعت بارگذاری صفحات فرود و دیگر پیجهای وبسایت، نقشی تعیینکننده دارد. با سریعتر لود شدن صفحات، مشتری همچنان به فهمیدن بیشتر دربارۀ محتوای لینک شما، علاقمند است. شما میتوانید از تصاویر خلاقانه و جذابی که در ادامه قرار دادهایم، الگو گرفته و باعث افزایش CTR تبلیغاتتان شوید.
همان طور که محتواهای متنی بلندتر در گوگل، معمولاً رتبهٔ بهتری میگیرند، طبق فاکتورهای رتبهبندی یوتیوب، ویدیوهای طولانیتر شانس بیشتری برای ارتقا رتبه دارند. نرخ کلیک (CTR) بهمعنای تعداد کلیکها نسبت به تعداد دفعاتی است که ویدیو به کاربران نمایش داده شده است. کامنتها و نظرات کاربران در زیر ویدیوها، این سیگنال را به یوتیوب میدهد که کاربر احتمالاً از ویدیو خوشش آمده یا حداقل با آن تعامل داشته است. در آخر، برای اینکه بتوانید مخاطب را برای کلیک روی ویدیو ترغیب و در ادامه حفظ کنید، به هدف و قصد او از جستوجوی عبارت دقت کنید. تنها کاری که شما باید انجام دهید، این است که در نوار جستوجوی یوتیوب، موضوع مدنظرتان را تایپ کنید. پس از آن، خود یوتیوب یک سری کلمه یا عبارت کلیدی پیشنهاد میدهد.
هرچقدر تامبنیل شما جذابتر باشد و بیشتر بتواند کاربران را برای کلیک روی ویدئو تحریک کند، هم ویوی محتوای شما افزایش مییابد و هم وضعیت سئوی ویدئو بهتر میشود. در طراحی تامبنیل، روی نکاتی از جمله فونتهای جذاب، پالت رنگی مرتبط با حال و هوای ویدئو، داشتن یک امضای خاص در طراحی تامبنیل و احساساتبرانگیز بودن آن تمرکز داشته باشید. جستجوگر کلمات کلیدی Ahrefs حجم جستجوی ماهانه یک کلمه کلیدی، تعداد کلیک برای ویدیوهایی که برای اون کلمه کلیدی رتبهبندی شدن، کلمات کلیدی مرتبط و موارد دیگه رو بهت میده. بهینهسازی ویدیوها میتونه نتایج دلخواه رو در یوتیوب به دست بیاره و حتی رتبه شما رو در موتور جستجوی گوگل هم بهتر کنه. گوگل پیشنهاد میکنه که برای بهبود دیده شدن و تعامل، ویدیوهاتون رو بهینه کنید. توضیحات همچنین در خدمت الگوریتم پلتفرم برای شناسایی محتوای ویدیویی است.
بنابراین سعی کنید در طراحی استراتژی سئو ویدئوهای خود به این موضوع فکر کنید که چگونه میتوانید از کلمات و عباراتی استفاده کنید که توسط مخاطبان هدف شما سرچ میشوند. برای بهبود رتبه سئو ویدئوها در یوتیوب و نمایش بیشتر، ابتدا نیاز دارید تا الگوریتم این شبکه را شناخته و با فاکتورهای رتبهبندی یوتیوب آشنا باشید. مهم ترین کاربرد سئو یوتیوب افزایش بازدید شما و حضور قوی تر شما در صفحه نمایش خواهد بود. با این ابزارها میتوانید منابع دیگر نظیر حجم کلمات کلیدی که تعداد جستجوی آنها در گوگل در ماه گذشته است و هزینه هر کلیک و میزان هزینه متوسط هر کلیک برای هر عبارت در گوگل است را ببینید. از گامهای مهم و اساسی برای آموزش سئو یوتیوب انتخاب بهترین دیسکریپشن برای هر ویدئو میباشد.
اما این در روش تولید محتوای ویدئویی به دلیل صرف زمان و در برخی موارد بودجه، انتظار می رود بازخورد نسبتا بالایی برای کسب و کار شما داشته باشد. به همین دلیل است که ایجاد استراتژی در جهت سئو یوتیوب و بررسی مکرر آن از اهمیت زیادی برخوردار است. کلمه کلیدی و همینطور تنوع کلمات کلیدی رو در توضیحات ویدیو قرار بده. یک توضیحات طبیعی با یک یا دو بار استفاده از کلمه کلیدی هدف بنویس، و همینطور تنوعی از این کلمه کلیدی. رباتهای جستجو نمیتونن محتوای ویدیو رو ببینن، فقط کد منبع ویدیوت رو بررسی میکنن. با قرار دادن کلمه کلیدی هدف در نام فایل ویدیو، الگوریتم یوتیوب میتونه نام فایل و همه کدهایی که موقع آپلود باهاش میاد رو بخونه.
کمی بررسی شما را متقاعد خواهد ساخت که رعایت اصول سئو و استانداردهای مد نظر موتورهای جستجو، میتواند همزمان با بهبود سئو سایت، رضایت خوانندگان و کاربران شما را نیز افزایش دهد. این ابزار توسط یوتیوب ارائه شده است و به شما این امکان را می دهد تا بتوانید تجزیه و تحلیل خوبی را از عملکرد ویدیوهای خود دریافت کنید. از جمله اطلاعاتی که از این ابزار به دست می آورید تعداد بازدیدها، نرخ تماشا، نظرات و تعداد مشترکین است. هر یک از ابزارها با استفاده از هوش مصنوعی در بازاریابی شبکه های اجتماعی می توانند تاثیرگذار باشند. سئو یوتیوب می تواند به ارائه محتوای ویدیوی به کاربران علاقه مند تر در YouTube و Google SERP نیز کمک کند، بنابراین ارزش وقت اضافی را دارد. اما این تنها راه کشف شدن در یوتیوب نیست، بنابراین ما چند تاکتیک دیگر برای رشد کانال YouTube شما داریم.
از ابزارهای تحلیلی برای سنجش تاثیرگذاری استراتژی سئوی خود استفاده کنید. این ابزارها به شما نشان میدهند کجا عملکرد خوبی داشته اید و کجا نیاز به تغییر دارید. تگها را با دقت انتخاب کنید تا یوتوب بهترین دستهبندی را برای ویدیوهای شما انجام دهد. داستان یوتیوب هم از همین قرار است و رتبهٔ بهتر برابر است با دیدهشدن و جذب دنبالکننده. دوم اینکه یک صفحهٔ شکیل و جذاب در یوتیوب، سابسکرایبهای بیشتری را هم به همراه دارد و بهدستآوردن سابسکرایبرهای بیشتر، میتواند بهطور غیرمستقیم رتبهٔ شما را بهبود ببخشد. بهتر است از هر سه دسته کلمات کلیدی اصلی، ثانویه و فرعی در تگها استفاده کنید.
در تولید محتوا برای کانالهای یوتیوب باید به تمامی موارد مهم توجه نمود. در غیر این صورت فصل جدیدی از موفقیت را در این موتور جستجوگر تجربه نخواهید کرد. رتبه بندی یوتیوب یکی از ارکان اصلی بازاریابی درونگرا است؛ چیزی که یک دهه پیش کاملا جدید بود. در آن زمان، محتوای بهینه شده فقط به نوشتهها محدود بود اما امروز به ویدیو نیز رسیده است. آموزش سئو ویدیو یوتیوب به شما کمک میکند که خود را جای مخاطبتان بگذارید و متوجه شوید او محتوای شما را با چه کلماتی جستجو میکند. سپس شما همان کلمات را در عنوان، توضیحات و تگهای ویدیوهایتان قرار میدهید تا الگوریتم یوتیوب، شما را شناسایی کرده و به مخاطب هدف پیشنهاد دهد.
این گزارش هم اطلاعات جامعی از میانگین مدتزمان بازدید، بهترین ویدیوها از نظر سئو و بقیهٔ شاخصهای حفظ مخاطب ارائه میدهد. یوتیوب وقتی ببینید که کاربران زیادی روی یک نتیجهٔ واحد کلیک میکنند، آن را بهتر از بقیه میداند و ویدیو به بالای نتایج جستوجو صعود میکند. اگر دنبال نتایج دقیقتری هستید، میتوانید از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی مثل keywordtool و ahrefs هم استفاده کنید. تمام کارها و اقداماتی که برای بهینهسازی ویدیو در یوتیوب و کسب رتبهٔ بهتر و بهتبع آن، بازدید بیشتر انجام میدهیم. اولین چیزی که همهٔ ما با شنیدن کلمهٔ سئو به آن فکر میکنیم، موتورهای جستوجویی مثل گوگل و بهینهسازی سایت برای آنهاست. ویدیوهای خود را در رسانه های اجتماعی به اشتراک بگذارید، آنها را در وب سایت خود جاسازی کنید و با سایر YouTubers در جایگاه خود برای افزایش بازدید همکاری کنید.
برچسبها به یوتیوب کمک میکنند تا به موضوع و محتوای ویدئوی شما پی ببرد. با انتخاب برچسبهایی که موضوع اصلی ویدئو را نشان میدهند، میتوانید به یوتیوب کمک کنید که ویدئوهای مرتبط و پیشنهادی شما را به کاربران نشان دهد. استفاده از کلمات کلیدی مناسب و متناسب با محتوای ویدیوهای خود، به شما کمک میکند تا در جستجوهای یوتوب بهتر دیده شوید. کلمات کلیدی و عبارات مرتبط را برای برند و نوع محتوای خود شناسایی کنید. آنها را به طور طبیعی در عنوان، توضیحات، برچسب ها و رونوشت های ویدیوی خود ادغام کنید تا قابلیت کشف را افزایش دهید. با بهبود عناصر سئو، مانند تگها، عنوان، توضیحات و… ویدیو شما در نتایج جستجوی یوتیوب بهتر قرار میگیرد.
برای شروع می توانید به ویدیوهای پرطرفدار در صفحه اصلی حساب خود نگاهی بیندازید. در این مقاله، قصد داریم به آموزش سئو در یوتیوب بپردازیم و صفر تا صد روشهای بهینهسازی ویدئوها در فضای یوتیوب را مورد برررسی قرار دهیم. مطالعه این مقاله به شما کمک میکند تا با جدیدترین روشهای بهبود جایگاه ویدئوها در فضای یوتیوب آشنا شوید و رمز و رازهای جدید را فرابگیرید. پس اگر شما هم در فضای یوتیوب به تولید محتوا میپردازید، پیشنهاد میکنیم تا انتهای این ویدئو با ما همراه باشید. اگه مطمئن نیستی کلمه کلیدی هدف مناسب چیه، از یک ابزار تحقیق کلمه کلیدی استفاده کن یا به سادگی کتابخونه محتوای موجود یوتیوب رو برای الهام گرفتن بررسی کن. آنالیتیکس یوتیوب همچنین میتونه کمک کنه کلمات کلیدی که محبوبیتشون داره افزایش پیدا میکنه رو پیشبینی کنی.
استراتژی سئوی یوتیوب شما شامل بسیاری از بهینهسازیهای front-end میشود تا بهترین شانس را برای دستیابی به مخاطبان ویدیوهایتان بدهد. بهترین حالت این است که محتوای خود را کمی موشکافی کنید و بر مبنای آن، یک کلمه کلیدی نسبتا تخصصی با بیش از 4 کلمه برگزینید که هم جستجوی خوبی داشته باشد و هم زیاد شلوغ نباشد. یوتیوب یک بستر مناسب برای تماشای ویدئوهای گوناگون است که به کسب درآمد برای تولیدکنندگان محتوا منجر میشود. هرچند در مورد برداشت پول از یوتیوب در ایران شبهههایی مطرح است که کسب درآمد از یوتیوب در ایران را تحتالشعاع قرار میدهد اما به هر حال، درآمد دلاری یوتیوب برای همه وسوسهکننده است. در حالی که کلمات کلیدی که در HubSpot پیدا میکنی محبوبیتشون رو در جستجوی استاندارد گوگل نشون میدن، خیلی از این موضوعات در صفحات نتایج موتور جستجوی گوگل هم ویدیو تولید میکنن.
در عوض الگوریتم این شبکه سعی میکند نتایج مرتبط با سرچهای کاربران را به آنان نشان دهد. سعی کنید ویدیو های که در کانال خود تولید می کنید، کیفیت داشته باشند. نیازی نیست که از تجهیزات حرفه ای استفاده کنید، اما ویدئو شما باید آنقدر واضح باشند که مخاطبان را با متن درگیر سازد. به خاطر داشته باشید که اولین فاکتور موثر بر مشارکت کاربران و میزان نمایش محتوا، موضوع آن است سعی کنید. یوتیوب به صورت اتومات ویدیوها را رونویسی می کند تا توضیحات اتوماتیک بسازد.
فراموش نکنید که درخواست کلامی سابسکرایب میتواند در ابتدا یا انتهای ویدیو قرار گیرد و با افزودن دکمههای جذاب گرافیکی یا انیمیشن باعث افزایش سابسکرایب یوتیوب شود. شما میتوانید برای تشویق بیشتر مخاطب از عباراتی مانند” اگر این ویدیو برای شما مفید بود، حتما کانال را دنبال کنید و آن را با دوستانتان به اشتراک بگذارید” استفاده کنید. با مرور پربازدیدترین ویدیوها میتوانید عنوان و توضیحات ویدیوهای برتر این کانال را از نظر سئو بررسی کنید. این قسمت یکی از بهترین مکانها برای پیدا کردن ایده و کلمات کلیدی در یوتیوب است. افیلیت مارکتینگ یک فرصت عالی برای کسب درآمد آنلاین است؛ اما نیاز به تلاش، صبر و استراتژی مناسب دارد.
زیرنویسهای ویدیو به بینندگان کمشنوا کمک میکنن محتوای ویدیو رو درک کنن. تصویر بندانگشتی ویدیوت تصویر اصلیای هست که بینندهها موقع اسکرول کردن لیست نتایج ویدیویی میبینن. برای قسمت بعدی توضیحات، کلمات کلیدی دقیق رو همراه با ترکیبی از تطبیقهای گسترده و عبارات در توصیف محتوات وارد کن. در واقع، اونها عنصر مهمی در کمک به ایندکس شدن و رتبهبندی ویدیوت هستن. اما ایده خوبیه که معیارهای متمرکزی رو هم انتخاب کنی که با اهدافت همسو باشن. مثلاً اگه میخوای مخاطبت رو افزایش بدی، تعداد مشترکین، نمایشها و حفظ مخاطب رو پیگیری کن.
شاید Canva رو به عنوان قالب طراحی برای ایجاد انواع کارتها، عکسها، لوگوها و موارد دیگه بشناسی. اتفاقاً این محصول محبوب یک سازنده تصویر بندانگشتی برای ویدیوهای یوتیوب داره. حالا، بیشتر نکات سئوی بالا به این بستگی دارن که یک کلمه کلیدی پیدا کنی و ویدیوت رو درست تبلیغ کنی. اونها همچنین به یوتیوب سیگنال میدن که ویدیوی شما جذابه و به بینندههات ارزش ارائه میکنه. این میتونه دیده شدن ویدیوت در نتایج جستجو و ویژگی ویدیوهای پیشنهادی رو افزایش بده.
ایمیل مارکتینگ (Email Marketing) یکی از روشهای مؤثر برای تبلیغ محصولات است. با ارسال خبرنامههای جذاب، ارائه پیشنهادهای ویژه و ارائه اطلاعات ارزشمند درباره محصولات، میتوانید کاربران را به خرید ترغیب کنید. ایمیل مارکتینگ بهویژه زمانی مؤثر است که لیستی از مخاطبان هدفمند داشته باشید. در مدل CPL یا Cost Per Lead، افیلیت برای جذب سرنخهای فروش (Lead generation) (مانند ثبتنام کاربران در یک خبرنامه یا عضویت در سایت) کمیسیون دریافت میکند. این مدل بیشتر در کمپینهای تبلیغاتی (Advertising campaign) استفاده میشود که هدف آنها جمعآوری اطلاعات تماس کاربران است.
https://seohacker.academy/product/seo-course-gray-hat-mastering/