بررسی سئو سایت رقبا برای موتورهای جستجو

چگونه رقبای سایت خود را آنالیز کنیم؟ آنالیز رقبا برای سئو

بررسی کلمات کلیدی استفاده شده در محتوای رقبا می‌تواند به شما کمک کند تا کلمات مهم در حوزه خودتان را تشخیص دهید و از آن‌ها استفاده کنید. لینک‌های ورودی یا بک لینک همانند ستون فقرات در بهینه سازی سایت یا همان سئو عمل می‌کنند. به همین دلیل در  بررسی سئو رقبا باید لینک‌های ورودی به سایت‌شان را بررسی کنید. به مبدا لینک‌ها، تعدادشان و متن مورد استفاده در آن‌ها دقت کنید تا راز موفقیت رقیب را بدست آورید. معمولا در  بررسی سئو رقبا ایده‌های مناسبی برای لینک به سایت‌تان خواهید یافت.

این شناخت باعث می‌شود بدانید چه کسانی برای مخاطبان هدف شما جذاب‌تر هستند و چه استراتژی‌هایی آن‌ها را به صدر نتایج گوگل رسانده است. الگوریتم های گوگل از یک طرف سازوکار امتیازدهی به وب‌سایت‌ها را مشخص می‌کند و از طرف دیگر وب‌سایت‌هایی را که تلاش می‌کنند تا قواعد گوگل را دور بزنند، با کاهش رتبه در نتایج روبرو می‌کند. اگر از قسمت پروپاگاندایی موضوع بگذریم، کسب اطلاعات در مورد آپدیت‌ های گوگل حداقل می‌تواند از جریمه شدن‌های بی‌مورد جلوگیری کند. در این مطلب از بلاگ پارس‌پک در مورد همین موضوع صحبت کرده و اطلاعات کاملی را در مورد این الگوریتم‌ها ارائه کرده‌ایم. کمی بررسی شما را متقاعد خواهد ساخت که رعایت اصول سئو و استانداردهای مد نظر موتورهای جستجو، می‌تواند هم‌زمان با بهبود سئو سایت، رضایت خوانندگان و کاربران شما را نیز افزایش دهد. هدف روش های سئو این است که هنگام جستجوی کاربران در گوگل و سایر موتورهای جستجو، این موتورها رتبه‌ی بهتری را به مقاله‌ها و محتوای یک سایت اختصاص دهند.

این الگوریتم باعث شد تا کاربران همیشه به اطلاعات و محتواهای دست اول دسترسی داشته باشند. این ابزار که قبلاً به عنوان سئو وردپرس شناخته می شد، افزونه ای برای سایتهای وردپرسی است که به شما کمک می کند محتوایی که می نویسید با بهترین روش ها تا نتایج برتر موتور جستجو کاملاً سازگار باشد. Yoast SEO ضمن نوشتن مقالاتی در مورد وردپرس، بررسی می کند که معیارهای SEO برای نوشتن محتوا مانند طول مقاله رعایت می شوند، متن دارای تراکم کلمات کلیدی، برچسب های متا و توضیحات مقاله مناسب است. شاید شناسایی استراتژی‌ های مورد استفاده توسط سایت‌ های رقیب، روشی مؤثر برای افزایش ترافیک سایت ما باشد. چون از این طریق می‌توان نسبت به آنالیز سئو سایت‌ های رقیب آن اقدام کرده و اطلاعات ارزشمندی به دست بیاورید.

فیلتر کردن انجمن ها قوی ترین بک لینک های انجمن را نشان می دهد، فیلتر کردن دامنه های .edu بهترین سایت های .edu را برای دریافت لینک به شما نشان می دهد. ابزار SpyFu یک سرویس سئو است که به طور خاص به تحلیل رقابتی اختصاص داده شده است و بسیاری از ویژگی های مورد نیاز برای سئوکاران را ارائه می دهد. این اطلاعات نمایش داده شده نمای کلی خوبی از ظاهر SERP ها، به علاوه معیارهای رتبه بندی صفحه و دامنه را ارائه می دهد. البته در نسخه رایگان حجم داده قابل قبولی دریافت می‌کنید و این ابزار به کاربران کمک می کند رقبا را مقایسه کنند. همچنین آمار ترافیک کلمه در طول یکسال به شما ارائه می‌شود تا بتوانید دریابید که آیا عبارت مورد نظر ارزش سئو کردن و استفاده در سایت را دارد.

این ابزارها به شما نشان می‌دهند که وبسایت مدنظرتان، از چه سایت‌هایی، با چه عباراتی، برای کدام یک از صفحاتش و چه تعداد بک لینک دریافت کرده است. همچنین موارد مختلف دیگری مانند اعتبار دامنه سایت‌های مبدا را هم به شما نشان می‌دهد و شما می‌توانید برای دریافت بک لینک از سایت‌هایی که بیشترین اعتبار دامنه را دارند، اقدام نمایید. در این گام، باید به صورت کامل سایت رقیب خود را بررسی کنید و متوجه شوید محتوای سایت رقبا را از نظر کیفیت، طول، و کلمات کلیدی به چه شکل است. داشتن بک‌لینک از وبسایت‌های معتبر تاثیر بسیار زیادی روی بهبود رنکینگ وبسایت می‌گذارد و اعتبار آن را نزد موتورهای جستجوگر بالا می‌برد. باید دید که چه وبسایت‌هایی به وبسایت رقیب شما لینک گذاشته‌اند و دلیل آن چیست.

در مراجعات بعدی می‌ توان از زبانه SEO، به بخش All in one SEO Analysis رفت. سوال اینجاست که چطور می‌توان رتبه خوبی در کنکور کسب کرد؟ اگر مشاور خوبی باشید در جواب به این سوال خواهید گفت باید رقبا خودتان را با آزمون ها آزمایشی قبل از کنکور بررسی کنید. برای مثال اگر وبسایتی مانند زومیت لینکی از وبسایت من را در یکی از مطالب خود قرار دهد، این لینک برای سایت من بک‌لینک به حساب می‌آید. با توجه به رایگان نبودن تمامی ابزارهای بالا، در نظر داشته باشید برخی از این ابزارها زبان فارسی را پشتیبانی نمی کنند، لذا پیشنهاد می شود حتما پیش از خرید پلن از پشتیبانی زبان فارسی آن اطمینان حاصل کنید. نه، می‌توانید رقبا اصلی و مهم‌ترین رقبا را انتخاب کنید و به آن‌ها تمرکز کنید.

لیستی از ایده‌های محتوایی، کلمات کلیدی هدف و سایت‌های هدف برای گرفتن بک‌لینک تهیه کنید. محتوای سایت خود را بهبود دهید و استراتژی لینک‌سازی خود را بر اساس این اطلاعات طراحی کنید. همان‌طور که در قسمت‌های قبلی توضیح داده شد، گوگل همیشه تلاش می‌کند تا با به‌روز نگه داشتن الگوریتم‌های خود، تجربه و رضایت کاربران را افزایش دهد. نکته‌ی بعدی هم این است که الگوریتم های گوگل و جزئیات و نحوه‌ی عملکرد آن‌ها به‌دلیل مسائل امنیتی، هیچ گاه توسط خود این کمپانی منتشر نمی‌شود. همچنین معمولاً پس از این سمینارها، تحلیل‌های مختلفی از سمت متخصصین سئو ارائه می‌شود که با استفاده از آن‌ها می‌توانیم به این نتیجه برسیم که آپدیت جدید گوگل چگونه کار می‌کند و ما چطور می‌توانیم با آن سازگار شویم.

اچرف همچنین یکی از بهترین ابزارها برای بررسی و تحلیل بک لینک سایت رقبا است. در همین تب و از قسمت backlink می توانید لیستی از بک لینک های سایت رقیب را بررسی کنید. کار با این ابزار ساده است و در حال حاضر یکی از بهترین های ابزار آنالیز سایت است. از تحلیل سایت تا تحلیل سایت رقبا، تحلیل کلمات کلیدی، تحلیل و بررسی محتوا و بهینه سازی سایت از نظر پارامتر های core web vitals. یکی از مهم‌ترین قسمت‌های تحلیل سایت های رقیب، بررسی کلمات کلیدی است که رقبا با آن‌ها رتبه دارند.

برای اطلاع از آخرین الگوریتم های گوگل و تغییراتی که در نسخه‌های قبلی الگوریتم‌ها ایجاد شده‌است، می‌توانید به سمینارهای رسمی گوگل و همچنین صفحه‌ی گوگل ویژه‌ی توسعه دهندگان وب مراجعه نمایید. از ابتدای آغاز قرن ۲۱ بود که استفاده از موبایل‌های هوشمند، کم‌کم بیشتر شد. اما مسئله این بود که وب‌سایت‌هایی که تا آن زمان طراحی شده بود، برای نمایش داده شدن در موبایل بهینه نبودند. در واقع تا آن زمان هنوز چیزی به اسم طراحی کنش‌گرا (Responsive) در توسعه‌ی وب، آنچنان وجود نداشت. گوگل هم نسبت به این ماجرا عکس‌العمل نشان داده و تلاش کرد تا وب‌سایت‌ها را مجبور کند تا به‌صورت Responsive طراحی شوند. یک مجموعه برای رسیدن به موفقیت و حرفه ای شدن نیاز به سواد، مهارت، تجربه و امکانات حرفه ای و هدفمند داره.

حتی اگر این وب‌سایت‌ها می‌توانند رقبای جستجوی ارگانیک شما باشند، احتمالا رقبای مستقیم تجاری شما نباشند. آنالیز رقبا در سئو به‌عنوان یک فرایند دائمی، به شما امکان می‌دهد که در دنیای دیجیتال رقابتی، همیشه یک گام جلوتر از رقبا باشید. با استفاده از این اطلاعات می توانید معیاری برای سئو داخلی سایت خود داشته باشید. اطلاعاتی از این دست را برای هر یک از رقبایتان به دست آورده و به دنبال نقاط ضعف آنها بگردید. اگر شما هم به دنبال یک شغل پردرآمد برای خانم‌ها می‌گردید تا بتوانید هم درآمد خوبی داشته باشید و هم از نظر ذهنی و روانی در امنیت باشید و بتوانید تعادل را بین کار و زندگی خود برقرار کنید، حتماً تا پایان همراه ما باشید. با مشغول به کار شدن در هر یک از این مشاغل، می‌توانید بهترین درآمدها را از شغل‌های بسیار مناسبی به دست بیاورید.

جواب این سؤالات به شما کمک می‌کند تا روشی مناسب را انتخاب کرده و وضعیت سئو سایت خود را بهتر کنید. اما کارایی این آنالیز‌ ها زمانی بیشتر می‌شود که درباره فعالیت سایت‌های رقیب شما باشند؛ نه هر سایت اینترنتی دیگر. پس ابتدا باید سایت‌ های رقیب خود را مشخص کنید تا بتوانید نسبت به آنالیز آن ها اقدام کنید. با استفاده از تب site explorer آدرس سایت رقیب خود را وارد کرده و سپس از قسمت organic keyword می توانید لیست کاملی از کلمات کلیدی سایت رقبا را مشاهده و بررسی کنید. مثلاً بررسی می‌کنند که آن‌ها برای بهبود عملکرد و سرعت سایت خود، چه کار‌هایی انجام می‌دهند. چون سرعت یک پارامتر تاثیر گذار در سئو بوده و معیاری برای رتبه‌ بندی سایت‌ ها توسط گوگل است.

به‌طور مرتب به استراتژی‌های مرتبط با سئو که رقبای شما اجرا می‌کنند، توجه داشته باشید. اگر گوگل نتایج ویدیویی را برای کلمات کلیدی اصلی شما نمایش می‌دهد، پس ویدیوهای شما می‌توانند در نتایج جستجو ظاهر شوند و بازدیدها و اعتبار بیشتری برای سایت شما ایجاد کنند. SEMrush یک ابزار بسیار قدرتمند و گسترده برای تحلیل سئو و بررسی رقبا در دنیای وب است. این ابزار کامل به شما امکان می‌دهد تا به‌طور دقیق و جامع به عناصر مختلف استراتژی رقبای خود نگاه کنید. در این مقاله آموزشی به بیان هشت نکته مهم در بررسی رقبای سایتتان خواهیم پرداخت. این نکات به شما کمک خواهد کرد تا رقبای اصلی سایت خود را شناسایی کرده، علت کسب رتبه بهتر سایتشان را بفهمید و همینطور یاد بگیرید که چگونه بایست با آنها رقابت کنید.

جستجو بر روی موبایل طی سال‌های اخیر همواره روندی افزایشی داشته و از سال ۲۰۱۵ به بعد، سرچ موبایل از سرچ دسکتاپ بیشتر شده است. همچنین در حال حاضر، سهم دسکتاپ در میان ابزارهای اتصال به اینترنت در سطح جهان کمتر از ۵۰ درصد است (منبع). اگر چه به نظر نمی‌رسد تاکید بر اهمیت SEO چندان ضروری باشد،‌ اما بد نیست مروری به برخی آمارهای منتشر شده درباره موتورهای جستجو داشته باشیم‌. بلکه هدف اصلی ما، آشنایی دوستان متممی با کلیات SEO و برخی از پایه‌ای‌ترین تکنیک های سئو است. تا هم بتوانند کارهای ساده‌ و اولیه‌ی سئو برای سایت یا وبلاگ خود را مدیریت کنند و هم در صورت علاقه، مسیری برای مطالعه و یادگیری بیشتر سئو پیش روی آنها ترسیم شود.

با تحلیل پروفایل لینک‌های رقبا، می‌توانید متوجه شوید که آن‌ها از چه منابعی لینک دریافت کرده‌اند و چه استراتژی‌هایی برای لینک‌سازی به کار برده‌اند. این اطلاعات به شما کمک می‌کند تا فرصت‌های جدید لینک‌سازی را شناسایی کنید و پروفایل لینک‌های خود را تقویت کنید. بررسی کلمات کلیدی که رقبا بر روی آن‌ها تمرکز کرده‌اند، به شما کمک می‌کند تا استراتژی کلمات کلیدی خود را بهینه‌سازی کنید. با استفاده از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی، لیستی از کلمات کلیدی موفق رقبا را استخراج کنید و تحلیل کنید که چرا این کلمات کلیدی برای آن‌ها موثر بوده‌اند. این تحلیل می‌تواند به شما در شناسایی فرصت‌های جدید و بهبود استراتژی کلمات کلیدی کمک کند. به طور معمول، انتخاب کلمات کلیدی مرتبط و مرغوب برای وب‌سایت شما می‌تواند به بهبود رتبه‌بندی در نتایج جستجو و افزایش ترافیک و بازدیدکنندگان کمک کند.

هم‌چنین در صفحه‌های دوره MBA و توسعه فردی می‌توانید با دوره های آموزشی متمم بیشتر آشنا شوید. هر یک از دوره های آموزشی متمم یک «نقشه راه»  دارد که مسیر یادگیری آن درس را مشخص می‌‌‌کند. با مراجعه به صفحهٔ نقشه راه یادگیری می‌توانید نقشه راه‌های مختلف را ببینید و با دوره های متنوع متمم آشنا شوید. برای آشنا شدن بیشتر با متمم به صفحهٔ درباره متمم سر بزنید و فایل صوتی معرفی متمم را دانلود کنید و گوش دهید. گاهی اوقات، کسانی که با SEO آشنا نیستند،‌ آن را به عنوان یک جانشین رایگان برای بازاریابی و تبلیغات در نظر می‌گیرند.

گزارشات عملکرد خود را به‌طور منظم بررسی کرده و تغییرات لازم را اعمال کنید. با ابزار KWFinder می‌توانید به‌سادگی یک کلمه کلیدی وارد کرده و مکان دقیق و زبان موردنظر خود را مشخص کنید. هرچند ایران در لیست کشورها قرار ندارد، خوشبختانه زبان فارسی پشتیبانی می‌شود. خوشبختانه ابزارهای زیادی برای تحقیق کلمات کلیدی وجود دارند که کار ما را بسیار ساده کرده‌اند. کلمات کلیدی متوسط، در مقایسه با کلمات کلیدی کوتاه، نتایج دقیق‌تری ارائه می‌دهند و همچنان از میزان جستجوی نسبتاً بالایی برخوردارند.

سئو سیگنال یک ابزار ایرانی قدرتمند برای تحقیق کلمات کلیدی و تحلیل سئو است که مخصوص وب‌سایت‌های فارسی‌زبان طراحی شده. با کمک این ابزار می‌توانید کلمات کلیدی مرتبط را پیدا کرده، سختی آن‌ها را بسنجید و میزان رقابتشان را تحلیل کنید. همان‌طور که اشاره کردیم، کلمه کلیدی یکی از معیارهای گوگل برای رتبه‌بندی صفحات است. گوگل باید تصمیم بگیرد از میان میلیون‌ها صفحه کدام‌ها را به کاربر نمایش دهد و کلمات کلیدی به گوگل در درک معنای صفحه کمک می‌کنند. سرویس SEO گزینه های زیادی برای مدیریت کلمات کلیدی برای جستجو، نظارت بر سایت ها و نظارت بر توسعه آنها و تهیه گزارش های تعاملی در سایت ها فراهم می کند.

هرچند نرخ تبدیل این کلمات پایین است، اما می‌توانند ترافیک ارگانیک و معتبری جذب کرده و برند شما را به‌عنوان یک مرجع معرفی کنند. همان‌طور که گفتیم، کسی که کلمه «لپ‌تاپ» را جستجو می‌کند، ممکن است دنبال خرید، تعمیر یا مقایسه لپ‌تاپ‌ها باشد. اما وقتی کسی عبارت «خرید لپ‌تاپ گیمینگ زیر ۵۰ میلیون» را جستجو می‌کند، کاملاً هدف مشخصی دارد. پیشنهاد ما این است که پس از ثبت نام به عنوان کاربر آزاد، با خرید اعتبار به عضو ویژه تبدیل شوید. در جایگاه متخصص سئو لازم است آشنایی شما با هوش مصنوعی (به ویژه هوش مصنوعی مولد که به زبانی شبیه انسان می‌نویسد و حرف می‌زند) فراتر از استفادهٔ روزمره باشد.

نکته مهم دیگه برای انتخاب یک مجموعه، میزان پشتیبانی آنهاست که توی این زمینه تیم کی دبلیو رنک بسیار عالی عمل کرده و تعامل بسیار خوبی رو دریافت کردیم و به همین دلیل با خیال راحت به دوستان و مشتریانمون معرفی می کنیم. ابزار سئو MarketMuse یک ابزار تحلیل محتوا مبتنی بر هوش مصنوعی است که در کل گردش کار ایجاد محتوا، از تحقیق گرفته تا خلاصه محتوا و موارد دیگر، عمل می کند. بنابراین، این ویژگی در ابزار تجزیه و تحلیل Inlinks SERP که برروی 10 نتیجه ابتدایی گوگل تمرکز دارد، قابل توجه است. اما به نظر من، آنچه واقعاً مهم است 10 نتیجه جستجوی برتر است زیرا هر سایتی در 100 یا حتی 10 نتیجه ابتدایی گوگل رقیب نیست. سایر ابزارهای تجزیه و تحلیل SERP برای تجزیه و تحلیل خود به 100 تا از 5000 لینک برتر نگاه می کنند. این ابزار به شما امکان می دهد دو دامنه رقیب را وارد کنید و سپس دامنه خود را حذف کنید.

به فرض مثال در اینجا من عبارت “خرید دوربین عکاسی سونی” را به عنوان عبارت کلیدی کسب و کار خود انتخاب کرده ام. در زیر به بررسی قدم به قدم یک حوزه خاص با یک عبارت خاص پرداخته ایم تا شما بتوانید برای حوزه کاری خودتان همین مراحل را پیاده سازی کنید. ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم. با ابرسرورها می‌توانید سرور با سیستم‌عامل دلخواه خود را در چند دقیقه انتخاب و نصب نموده و آزادانه منابع سرور خود را کاهش و افزایش دهید. همین سه فاکتور در برخی موارد با نام الگوریتم E-A-T گوگل نیز شناخته می‌شود اما واقعیت این است که E-A-T یک الگوریتم جداگانه نیست.

تحلیل رقبا در مراحل سئو سایت به شما کمک می‌کند تا استراتژی‌های موفق آن‌ها را شناسایی کرده، نقاط ضعف خود را بیابید و فرصت‌های جدیدی برای بهبود رتبه سایتتان پیدا کنید. این کار نه تنها باعث بهینه‌سازی عملکرد سایت شما می‌شود بلکه در رقابت با دیگران شما را جلوتر می‌اندازد. اولین ابزار آنالیز سایت رقبا از نظر سئو و کلمات کلیدی و بک لینک که قصد معرفی آن را داریم، ابزار ایرانی مکسئو است. ابزارها و سایت های خارجی زیادی، توسط سئو کاران حرفه ای مورد استفاده قرار می گیرند. اما فکرش را بکنید امکان استفاده از تمامی این امکانات با یک ابزار حرفه ای و ایرانی فراهم باشد.

سیمیلار وب یک ابزار منحصر به فرد تجزیه و تحلیل رقبا است که کمتر بر روی سئو و بیشتر بر ارائه تصویری واضح از تفاوت های بین دو وب سایت متمرکز شده است. پس می‌توان در خصوص تحلیل بک لینک‌ های سایت رقیب تحقیق کرده و از این اطلاعات، برای گرفتن بک لینک برای سایت خود استفاده کرد. روش بعدی برای تجزیه و تحلیل سئوی سایت‌ های رقیب، استفاده از ابزار SEMrush است. البته سایت مربوط به این ابزار برای کاربران ایرانی محدود شده است و ناچار به تغییر IP خواهیم بود. پلاگین AIOSEO شامل بخش‌ های مختلفی است و هر کدام از این بخش‌ها، اطلاعات متفاوتی را به شما می‌دهند.


https://daroromiekojast.ir/who-is-the-best-seo-in-urmia/